Sanniki, 2014-06-12
GMINA SANNIKI
DG. 271.7.2014
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.”
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 10.06.2014r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego p.n. „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów”
Pytanie Nr 1:
W celu prawidłowego wyliczenia ceny oferty, prosimy o uzupełnienie następujących informacji:
- wskazanie, z jakiego dnia należy przyjąć WIBOR 3M, stanowiący stopę bazową do wyliczenia kwoty marży, wyszczególnionej w formularzu ofertowym,
- wskazanie dla potrzeb wyliczenia ceny oferty, konkretnych kwot i terminów wypłaty transz kredytu.
Jednocześnie prosimy o przesłanie lub zamieszczenie na stronie internetowej informacji wymaganych przez Bank do oceny zdolności kredytowej:
1) statutu JST;
2) komunikatu/informacji o wyborze Wójta i Skarbnika;
3) uchwały budżetowej na rok bieżący;
4) sprawozdania opisowego z wykonania budżetu za rok ubiegły;
5) uchwały Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu (gdy nie zawiera się w uchwale budżetowej);
6) sprawozdania z wykonania budżetu na koniec IV kwartału za dwa ostatnie lata oraz minionych kwartałów roku bieżącego, sporządzanego dla Ministerstwa Finansów i RIO: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-27S, Rb-28S;
7) uchwały Rady Gminy o udzieleniu absolutorium Wójtowi za rok poprzedni;
8) uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o sprawozdaniu oraganu wykonawczego z wykonania budżetu za 2 lata poprzednie i rok bieżący oraz opinii RIO o projekcie budżetu, prognozie długu publicznego oraz możliwości spłaty kredytu;
9) Wieloletniej Prognozy Finansowej JST na okres kredytowania;
10) informacji o zobowiązaniach JST z tytułu zaciągniętych pożyczek, kredytów, udzielonych poręczeń, wyemitowanych papierów wartościowych.
ODPOWIEDŹ:
- Do obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę WIBOR 3M na dzień 31.03.2014r.
- Do obliczenia ceny ofertowej za datę uruchomienia kredytu w kwocie 1.167.760,00 zł należy przyjąć dzień 01.07.2014r. Faktycznie kredyt uruchomiony będzie zgodnie z pisemną dyspozycją wyłonionego wykonawcy na 3 dni przed planowanym uruchomieniem.
Ad. 1
Zamawiający zamieszcza na stronie BIP statut JST.
Ad. 2
Zaświadczenie o wyborze Wójta oraz Uchwała Rady Gminy Sanniki w sprawie powołania Skarbnika Gminy są zamieszczone na stronie BIP.
Ad. 3 Zamawiający zamieszcza uchwałę budżetową.
Ad. 4 Zamawiający zamieszcza na stronie BIP sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za rok ubiegły.
Ad. 5 Zamawiający zamieszcza na stronie BIP uchwałę Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu.
Ad. 6 Sprawozdania z wykonania budżetu na koniec IV kwartału za dwa ostatnie lata oraz minionych kwartałów roku bieżącego, sporządzanego dla Ministerstwa Finansów i RIO: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-27S, Rb-28S są zamieszczone na stronie BIP.
Ad. 7 Uchwała Rady Gminy o udzieleniu absolutorium Wójtowi za rok poprzedni zostanie podjęta w terminie do 30.06.2014r.
Ad. 8
Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o sprawozdaniu organu wykonawczego z wykonania budżetu za 2 lata zamawiający zamieszcza na stronie BIP. Opinia RIO o projekcie budżetu oraz prognoza długu publicznego i możliwości spłaty kredytu są zamieszczone na stronie BIP.
Ad. 9
Wieloletnia Prognoza Finansowa JST na okres kredytowania jest zamieszczona na stronie BIP.
Ad. 10
Zestawienie aktualnych kredytów zamieszczone jest na stronie BIP.
Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie powoduje zmiany treści ogłoszenia a tym samym przedłużenia terminu składania ofert.
Powyższe informacje należy traktować jako integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zastępca Wójta Gminy Sanniki
Agnieszka Lewandowska
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sanniki, 2014-06-12
GMINA SANNIKI
DG. 271.7.2014
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.”
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 10.06.2014r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego p.n. „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów”
Pytanie Nr 1:
1. Uchwałę Rady Gminy Sanniki w sprawie powołania Skarbnika Gminy.
2. Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Sanniki.
3. Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Zamawiający nie zalega z opłacaniem podatków oraz aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że Zamawiający nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.
4. W siwz nie są wymienione dni wypłaty oraz wysokość poszczególnych transz kredytu. Informacje te są niezbędne do obliczenia ceny.
5. Prosimy o sprecyzowanie następujących rozbieżności znajdujących się w SIWZ.
W Rozdziale III. Opis przedmiotu zamówienia widnieje zapis, że „Oprocentowanie kredytu wg stopy WIBOR 3M na koniec kwartału powiększone o marżę banku” natomiast w załączniku nr 5 do SIWZ tj. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy w §3 ust. 1 widnieje zapis, że od wykorzystanego kredytu Bank pobiera odsetki według stawki zmiennej stopy procentowej stanowiącej sumę stopy bazowej WIBOR dla terminu trzy miesięcznego z ostatniego dnia kwartału kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy za który odsetki są naliczane i marży Banku w wysokości ........punktów procentowych.
Jednocześnie SIWZ nie określa jednoznacznie jaki należy przyjąć WIBOR 3M do obliczenia ceny.
O0DPOWIEDŹ:
Ad. 1 Zamawiający zamieszcza na stronie BIP Uchwałę Rady Gminy Sanniki w sprawie powołania Skarbnika Gminy.
Ad. 2 Zamawiający zamieszcza na stronie BIP zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Sanniki.
Ad. 3 Zamawiający nie posiada aktualnych zaświadczeń o niezaleganiu z opłacaniem podatków z Urzędu Skarbowego oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Ad.4
Do obliczenia ceny ofertowej za datę uruchomienia kredytu w kwocie 1.167.760,00 zł należy przyjąć dzień 01.07.2014r. Faktycznie kredyt uruchomiony będzie zgodnie z pisemną dyspozycją wyłonionego wykonawcy na 3 dni przed planowanym uruchomieniem.
Ad. 5
Zapis w Rozdziale III. Opis przedmiotu zamówienia „Oprocentowanie kredytu wg stopy WIBOR 3M na koniec kwartału powiększone o marżę banku” jest tożsamy z zapisem w załączniku nr 5 do SIWZ tj. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy w §3 ust. 1 „ od wykorzystanego kredytu Bank pobiera odsetki według stawki zmiennej stopy procentowej stanowiącej sumę stopy bazowej WIBOR dla terminu trzy miesięcznego z ostatniego dnia kwartału kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy za który odsetki są naliczane i marży Banku w wysokości ........punktów procentowych”.
Do obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę WIBOR 3M na dzień 31.03.2014r.
Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie powoduje zmiany treści ogłoszenia a tym samym przedłużenia terminu składania ofert.
Powyższe informacje należy traktować jako integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zastępca Wójta Gminy Sanniki
Agnieszka Lewandowska
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sanniki, 2014-06-10
GMINA SANNIKI
DG. 271.7.2014
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.”
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 10.06.2014r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego p.n. „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów”
Pytanie Nr 1:
Na jaką datę należy przyjąć stawkę WIBOR 3M do obliczenia ceny ofertowej, czy ma to być 31.03.2014r.?
Pytanie Nr 2:
Jaką datę uruchomienia kredytu przyjąć do obliczenia ceny ofertowej, jeśli w transzach to jakiej wielkości i na jaki dzień uruchamiane będą transze?
Pytanie Nr 3:
Czy Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji z weksla i zgodnie z art. 97 Ustawy Prawo Bankowe?
Prosimy o udostępnienie zestawienia aktualnie czynnych kredytów i/lub pożyczek wg następującego wzoru:
- nazwa banku który udzielił kredytu,
- kwota zaciagniętego kredytu/pożyczki,
- kwota pozostała do spłaty,
- data zaciągnięcia kredytu,
- cel kredytowania,
- sposób zabezpieczenia,
- oprocentowanie kredytu,
- terminy i kwoty płaconych rat kredytowych.
ODPOWIEDŹ:
Ad. 1
Do obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę WIBOR 3M na dzień 31.03.2014r.
Ad. 2
Do obliczenia ceny ofertowej za datę uruchomienia kredytu w kwocie 1.167.760,00 zł należy przyjąć dzień 01.07.2014r.
Faktycznie kredyt uruchomiony będzie zgodnie z pisemną dyspozycją wyłonionego wykonawcy na 3 dni przed planowanym uruchomieniem.
Ad. 3
Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji z weksla.
W załączeniu Zamawiający udostępnia zestawienie aktualnych kredytów.
Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie powoduje zmiany treści ogłoszenia a tym samym przedłużenia terminu składania ofert.
Powyższe informacje należy traktować jako integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zastępca Wójta Gminy Sanniki
Agnieszka Lewandowska
Sanniki, 2014-06-10
GMINA SANNIKI
DG. 271.7.2014
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.”
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 09.06.2014r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego p.n. „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów”
Pytanie Nr 1:
Uprzejmie prosimy o zamieszczenie na stronie Gminy następujących danych :
- sprawozdania organu wykonawczego z wykonania budżetu na koniec IV kwartału za 2 lata poprzednie i rok bieżący: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-27S, Rb-28S oraz opinii RIO o projekcie budżetu, prognozie długu publicznego oraz możliwości spłaty kredytu
- wieloletniej Prognozy Finansowej JST na okres kredytowania
-informacji o zobowiązaniach JST z tytułu zaciągniętych pożyczek, kredytów itp.
-Uchwały Rady o udzieleniu absolutorium Wójtowi za rok poprzedni
ODPOWIEDŹ:
Ad. 1
Zamawiający załącza do siwz w/w dokumenty. Uchwała Rady Gminy o udzieleniu absolutorium Wójtowi za rok poprzedni zostanie podjęta w terminie do 30 czerwca 2014 roku.
Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie powoduje zmiany treści ogłoszenia a tym samym przedłużenia terminu składania ofert.
Powyższe informacje należy traktować jako integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zastępca Wójta Gminy Sanniki
Agnieszka Lewandowska
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sanniki: Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów
Numer ogłoszenia: 123075 - 2014; data zamieszczenia: 06.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sanniki , ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, faks 24 277 68 51, 277 78 15.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.sanniki.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.167.760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów. Kwota kredytu - 1.167.760,00 zł Kredyt realizowany będzie w 3 transzach od 25 czerwca 2014r. do 30 grudnia 2014r. Okres kredytowania 11 lat (2014r. - 2024r.) Kredyt spłacany będzie od 2015r. w 40 ratach kwartalnych płatnych na koniec kwartału. Pierwsze 8 rat po 7.500,00 zł (rocznie 30.000,00 zł), następne 8 rat po 25.000,00 zł (rocznie 100.000,00 zł), kolejne 20 rat po 37.500,00 zł (rocznie 150.000,00 zł) oraz ostatnie 4 raty po 39.440,00 zł (rocznie 157.760,00 zł). Odsetki natomiast spłacane będą kwartalnie od pobrania kredytu do 31 grudnia 2024r. Oprocentowanie kredytu wg stopy WIBOR 3M na koniec kwartału powiększone o marżę banku. Odsetki spłacane bez karencji w okresach kwartalnych, w ostatnim dniu kwartału. Forma zabezpieczenia kredytu weksel in blanco kredytobiorcy. Poza kwotami określonymi w ofercie Banku nie pobierane będą żadne opłaty i prowizje..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 25.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę: Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. III.4.2), III.4.4) dla każdego wykonawcy z osobna, oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy - Prawo zamówień publicznych- wg załącznika nr 2 do SIWZ oraz pozostałe dokumenty mogą być złożone wspólnie. Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy kredytu, zawartej zgodnie z warunkami procedury zamówienia, mogą nastąpić w przypadku: 1) niekorzystnej sytuacji płatniczej Kredytobiorcy, 2) obniżenia się wartości przyjętego zabezpieczenia Zmiana warunków umowy wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności, z wyjątkiem zmiennej stawki oprocentowania, stanowiącej sumę stopy bazowej WIBOR dla terminu trzy miesięcznego z ostatniego dnia kwartału kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy za który odsetki są naliczane.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki pokój nr 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.06.2014 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki pokój nr 10 ( sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2014-06-12
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-06-12 11:22:27
- Liczba odsłon: 2984
- Historia dokumentu: