Wersja archiwalna 2016-06-14 14:59:09


Sanniki, 2016-06-14

Gmina Sanniki


DG.271.2.2016

                                                                                          

dotyczy  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn:„Odbiór
 i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych
 z terenu Gminy Sanniki”


Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

      Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia  2004r.  Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 2164) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.


W  dniu  14.06.2016r. do Zamawiającego wpłynęło  pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji  istotnych  warunków zamówienia o następującej treści: „... zwraca się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania dotyczące przetargu nieograniczonego pn. „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Sanniki”:

  1. Z jaką częstotliwością należy odbierać poniżej wskazane rodzaje odpadów uwzględniając podział na zabudowę wielorodzinną i jednorodzinną::

    1. Zmieszane odpady komunalne

    2. Odpady selektywnie zebrane w żółtych workach

    3. Odpady szkła selektywnie zebrane

    4. Odpady biodegradowalne”.

       

      Odpowiedź:

      Ad. 1.


Uwzględniając § 17 Regulaminu Utrzymania Czystości i Porządku na Terenie Gminy Sanniki odpady należy odbierać z częstotliwością::

  1. w zabudowie jednorodzinnej:

  • pozostałe zmieszane odpady komunale, resztki z sortowania - raz na 4 tygodnie

  • selektywnie zebrane - raz na 4 tygodnie,

      b.  w zabudowie wielorodzinnej:
  • odpady ulegające biodegradacji (w tym odpady zielone i opakowania ulegające biodegradacji) na zgłoszenie telefoniczne (szacunkowo raz na tydzień)

  • pozostałe zmieszane odpady komunale, resztki z sortowania i selektywnie zebrane -  raz na tydzień


Szkło umieszczane w ok. 20 do 25 pojemnikach o poj. od 1100 do 2500 l. rozmieszczonych na terenie gminy (dotyczy zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej) należy odbierać z częstotliwością 1 raz na 4 tygodnie.


Regulamin Utrzymania Czystości i Porządku na Terenie Gminy Sanniki został zamieszczony na stronie internetowej zamawiającego wraz ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.


 


                                                                                            Zastępca Wójta Gminy Sanniki

                                                                                             Agnieszka Lewandowska



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Sanniki: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Sanniki


Numer ogłoszenia: 81183 - 2016; data zamieszczenia: 10.06.2016


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:


V

zamówienia publicznego

 

zawarcia umowy ramowej

 

ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sanniki , ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, faks 24 277 68 51, 277 78 15.


  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sanniki.bip.org.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Sanniki.


II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Sanniki. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz ogólną charakterystykę Gminy w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych zawiera załącznik nr 7 do SIWZ..


II.1.5)


V

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:


  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 10% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.53.30.00-2.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


 


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku


    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca: a) złoży oświadczenie, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - wg załącznika nr 2 b) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250), prowadzonego przez Wójta Gminy Sanniki w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, c) posiada uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie posiadania zezwolenia na transport odpadami wydanymi na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach lub posiadania zezwolenia na odzysk i unieszkodliwianie odpadów we wskazanym zakresie i na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2003 r . w sprawie rodzajów odpadów, których zbieranie lub transport nie wymagają zezwolenia na prowadzenie działalności (Dz. U. z 2004 r. Nr 16 poz. 154 ze zm.) jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport odpadów, d) posiada aktualny wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na podstawie art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015r., poz.1688 ze zm.) w związku z art. 235 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.) lub do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.),

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku


    • W tym zakresie zamawiający nie żąda szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.


 


 


  • III.3.3) Potencjał techniczny


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku


    • W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: · złożenia oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg załącznika nr 2 oraz wykazania iż dysponuje: · co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, · co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; · co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej; · co najmniej jeden pojazd specjalny, przystosowany do odbioru odpadów komunalnych z możliwością wjazdu na drogi gminne o szerokości od 2,4 m do 3,0 m oraz umożliwiającego przejazd po drogach, na których możliwe jest poruszanie się samochodami o masie całkowitej (masie własnej + masa załadunku) nieprzekraczającej 5 ton.; · Wykonawca musi dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Sanniki lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku


    • W tym zakresie zamawiający nie żąda szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku


    • W tym zakresie zamawiający nie żąda szczegółowego warunku udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:


  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:


  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych


Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:


III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:


  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;


III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej


  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


 


III.6) INNE DOKUMENTY


Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)


III.6.1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. III.6.2 Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (jeśli dotyczy). III.6.3. Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę- jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów. III.6.4) Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. III.4.2), III.4.4) dla każdego wykonawcy z osobna, oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy - Prawo zamówień publicznych- wg załącznika nr 2 oraz pozostałe dokumenty mogą być złożone wspólnie. III.6.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.


SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:


  • 1 - Cena - 97
  • 2 - 2 dodatkowe odbiory odpadów z 12 punktów na terenie gminy - 3


IV.2.2)


 

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian


Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie : 1. Zmiany wysokości opłat wynikających z przepisów prawa a mających wpływ na koszty świadczenia usługi. 2. Inne zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływające na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów. 3. Zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku wprowadzenia ustawowej zmiany stawki podatku VAT. 4. Wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu umowy (zał. Nr 1) w zakresie wykonania prac w sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji przedmiotu umowy. 5. W przypadku niezbędnych zmian prawnych i organizacyjnych Wykonawcy będących wynikiem przepisów powszechnie obowiązujących. 6. W przypadku zaistnienia sytuacji opisanych w pkt. od 1 do 4 Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost/ zmniejszenie kosztów świadczenia usługi.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl


Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sannikach ul.Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 14..


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.06.2016 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach ul.Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10 (sekretariat).


IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Udział innych podmiotów w realizacji zamówienia 1) Zgodnie z art. 26 ust.2b ustawy prawo zamówień publicznych wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 2) Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt 1 zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda dokumentów dotyczących: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


SIWZ.doc

Załączniki.zip

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 1757201]

przewiń do góry