Wersja archiwalna 2015-06-17 14:38:52

Sanniki, 2015-06-17

DG.271.11.2015

        dotyczy  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.160.000,00 zł  na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu”.

                                                                   

        

Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
      Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia  2004r.  Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 

W  dniu  17.06.2015r. do Zamawiającego  wpłynęły  pisma od 2 wykonawców o wyjaśnienie treści specyfikacji  istotnych  warunków zamówienia o następującej treści:

 

Pismo wykonawcy I:

„W związku z ogłoszonymi przez Państwa przetargami ... prosi o udostępnienie następujących dokumentów:

1)     Zaświadczenia o wyborze Wójta z 2014r.

2)     Sprawozdań:   

Rb -28S za 2014 i I kw. 2015,

Rb-N za I kw 2015r

3)     Uchwał o zaciąganych kredytach,

4)     Uchwałę Składu Orzekającego RIO w sprawie opinii dotyczącej projektu uchwały budżetowej.

5)     Uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej.

6)     Uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej.

7)     Uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu.

8)     Uchwały Składu Orzekającego RIO w sprawie zaopiniowania możliwości spłaty kredytów długoterminowego.

9)     Ostatnią informację o stanie mienia komunalnego.

10) Wykazu instytucji, w których Gmina korzysta z kredytów/pożyczek (nazwa, cel, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenia, ostateczny termin spłaty, forma zabezpieczenia),

11) Informacje dotyczące zobowiązań z tytułu wyemitowanych papierów wartościowych,

Kwota emisji, pozostała kwota do wykupu, daty wykupu

Czy Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji z weksla i   zgodnie z art. 97 ustawy  Prawo Bankowe?”.

 

Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

W odpowiedzi na zapytanie Wykonawcy Gmina Sanniki udostępnia na stronie zamawiającego sanniki.bip.org.pl jako załączniki do niniejszych wyjaśnień następujące dokumenty:

1)      Zaświadczenie o wyborze Wójta z 2014r.(pkt.1)

2)      Sprawozdania Rb -28S za 2014 i I kw. 2015,  Rb-N za I kw 2015r.(pkt.2)

3)      Ostatnią informację o stanie mienia komunalnego( pkt9).

4)      Wykaz instytucji, w których Gmina korzysta z kredytów/pożyczek (pkt.10).

Ponadto wyjaśniam, iż  Zamawiający nie posiada Uchwały Składu Orzekającego RIO
w sprawie zaopiniowania możliwości spłaty kredytów długoterminowych. Uchwała będzie   dostępna przed podpisaniem umowy.

Gmina Sanniki nie posiada wyemitowanych papierów wartościowych.

Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji z weksla i   zgodnie z art. 97 ustawy  Prawo Bankowe.

Pozostałe dokumenty wskazane przez wykonawcę:

1)Uchwały o zaciąganych kredytach,                   

2)Uchwała Składu Orzekającego RIO w sprawie opinii dotyczącej projektu uchwały budżetowej.

3)Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej.

4)Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej.

5)Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu.

dostępne są na stronie zamawiającego: sanniki.bip.org.pl.

 

Pismo wykonawcy II:

 Dotyczy: zamówienia publicznego nr ogłoszenia 143944-2015 data zamieszczenia 15-06-2015 oraz  zamówienia publicznego 144144-2015 data zamieszenia 15-06-2015

WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO OCENY ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ JST  NA:

-         FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU JST,

-         SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU EMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH ORAZ ZACIĄGNIĘTYCH POŻYCZEK I KREDYTÓW,

 

1.      Dokument o wyborze organu wykonawczego JST.

2.      Uchwała Rady w sprawie zmiany uchwały w sprawie zmiany budżetu (ostatnia zmiana)

3.      Uchwała Rady w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, wraz z załącznikami i arkuszem prognozy (ostatnia zmiana)

4.      Uchwała Rady Gminy w sprawie zaciągnięcia kredytów.

5.      Uchwała Składu Orzekającego RIO w sprawie zaopiniowania możliwości spłaty kredytów.

6.      Ostatnia informacja o stanie mienia komunalnego brutto na dzień 31-12-2014r.

7.      Wykaz posiadanych kredytów i pożyczek

8.      Sprawozdanie RB-N za 2013,2014 i I kwartał 2015

 

 

Prosimy o udostępnienie dokumentów na nr fax

Jednocześnie kierujemy zapytania:

1.   Czy zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji?

2. Jaką wysokość oprocentowania odsetek karnych przyjmuje Zamawiający od zadłużenia przeterminowanego?”

                                                                                 

Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

W odpowiedzi na zapytanie Wykonawcy Gmina Sanniki udostępnia na stronie zamawiającego sanniki.bip.org.pl jako załączniki do niniejszych wyjaśnień następujące dokumenty:

1)      Dokument o wyborze organu wykonawczego JST.

2)      Ostatnia informacja o stanie mienia komunalnego brutto na dzień 31-12-2014r.

3)      Wykaz posiadanych kredytów i pożyczek

4)      Sprawozdanie RB-N za 2013,2014 i I kwartał 2015

Ponadto wyjaśniam, iż  Zamawiający nie posiada Uchwały Składu Orzekającego RIO w sprawie zaopiniowania możliwości spłaty kredytów długoterminowych. Uchwała będzie   dostępna przed podpisaniem umowy.

Pozostałe dokumenty wskazane przez wykonawcę tj:

1.Uchwała Rady w sprawie zmiany uchwały w sprawie zmiany budżetu (ostatnia zmiana)

2.Uchwała Rady w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, wraz z załącznikami i arkuszem prognozy (ostatnia zmiana)

3.Uchwała Rady Gminy w sprawie zaciągnięcia kredytów.

dostępne są na stronie zamawiającego: sanniki.bip.org.pl.

Zamawiający informuje, iż podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji.

Ponadto wyjaśniam, iż od zadłużenia przeterminowanego będą pobierane odsetki karne
w wysokości odsetek ustawowych obowiązujących w okresach, za które odsetki są naliczane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, tj. właściwym rozporządzeniem Rady Ministrów.

 

 

 

Wójt Gminy Sanniki

Gabriel Wieczorek

 

 

 Zalaczniki.zip

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sanniki: Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.160.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
Numer ogłoszenia: 144144 - 2015; data zamieszczenia: 15.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sanniki , ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, faks 24 277 68 51, 277 78 15.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sanniki.bip.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na kwotę 1.160.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. Kwota kredytu - 1.160.000,00 zł. Kredyt realizowany będzie w 1 transzy w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 30 grudnia 2015r. Kredyt zostanie uruchomiony maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych od dnia przekazania dyspozycji dokonanej przez zamawiającego faksem lub pisemnie. Okres kredytowania 10 lat (2015 r. - 2024 r.) Kredyt spłacany będzie od 2018 r. w 28 ratach kwartalnych płatnych na koniec kwartału: 2018 r. - 4 raty po 17.500 zł (rocznie 70.000 zł) 2019 r. - 4 raty po 22.500 zł (rocznie 90.000 zł) 2020 r. - 4 raty po 50.000 zł (rocznie 200.000 zł) 2021 r. - 4 raty po 50.000 zł (rocznie 200.000 zł) 2022 r. - 4 raty po 50.000 zł (rocznie 200.000 zł) 2023 r. - 4 raty po 50.000 zł (rocznie 200.000 zł) 2024 r. - 4 raty po 50.000 zł (rocznie 200.000 zł) Odsetki natomiast spłacane będą kwartalnie od pobrania kredytu do 31 grudnia 2024 r. Oprocentowanie kredytu wg stopy WIBOR 3M na koniec kwartału powiększone o marżę banku. Odsetki spłacane bez karencji w okresach kwartalnych, w ostatnim dniu kwartału. Do obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę WIBOR 3M na dzień 31.03.2015 r. Do obliczenia ceny ofertowej za datę uruchomienia kredytu w kwocie 1.160.000 zł należy przyjąć dzień 26.06.2015 r. Faktycznie kredyt uruchomiony zostanie zgodnie dyspozycją Gminy Sanniki udzieloną faksem lub pisemnie. Forma zabezpieczenia kredytu weksel in blanco kredytobiorcy. Poza kwotami określonymi w ofercie Banku nie pobierane będą żadne opłaty i prowizje..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.

·         III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.

·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

III.6.1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. III.6.2. Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (jeśli dotyczy). III.6.3. Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę- jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów. III.6.4Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. VI ppkt.: 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1 dla każdego wykonawcy z osobna, oświadczenia opisane w pkt. VI ppkt 1.1, oraz pozostałe dokumenty mogą być złożone wspólnie. III.6.5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99
  • 2 - Czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji - 1

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Istnieje możliwość zmiany umowy w zakresie: 1). terminów, wysokości rat kapitałowych oraz sposobu dokonywania spłaty kredytu, 2). terminów oraz sposobu płatności odsetek od kredytu, 3) stopy bazowej. 2.Zmiana umowy możliwa jest w następujących przypadkach: 1). zmiana polityki finansowej państwa, 2). zmiana procedur na rynku międzybankowym, 3). zmiana zasad funkcjonowania instytucji finansujących (banków), 4). zmiana sytuacji finansowej Gminy Sanniki, 5). zmiana zasad obowiązujących w sferze finansów publicznych. 3. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności, z wyjątkiem stawki oprocentowania, która jest dokonywana w trybie § 3 Istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 14.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2015 godzina 10:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

SIWZ.doc

Zalaczniki.zip

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 1771004]

przewiń do góry