Wersja archiwalna 2015-01-07 16:46:08
Sanniki, 07.01.2015r.
Gmina Sanniki
DG.271.19.2014
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”.
Wyjaśnienie treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 07.01.2015r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
„ Zapytanie w sprawie budowy kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki- etap II
Pyt. 1. W
kosztorysie brak pozycji tyczenia sieci i przyłączy, jak i inwentaryzacji sieci
i przyłączy. Czy dodana zostanie pozycja
do kosztorysu, czy należy ująć koszt w/w prac w całość zadania (ryczałt)?
Pyt. 2 W pozycji kosztorysowej 36 zamieszczono wpłukiwanie igieł w ilości 100 szt., czy w przypadku wykorzystania większej liczny niż założenia kosztorysowe, inwestor zwiększy wynagrodzenie wykonawcy?
Pyt. 3 W pozycji kosztorysowej 37 zamieszczono pompowanie w ilości 100 godz., czy przypadku większej ilości niż założenia kosztorysowe, gmina zwiększy wynagrodzenie wykonawcy?”
Wyjaśnienia treści siwz:
Odp.1 Wycenę prac należy skalkulować na podstawie załączonej dokumentacji projektowej. Załączone kosztorysy są jedynie do celów poglądowych.
Odp.2 Inwestor nie zwiększy wynagrodzenia wykonawcy. Do wyceny należy przyjąć kwotę ryczałtową. Zaleca się wizję lokalną w terenie w celu określenia warunków gruntowych.
Odp.3 Inwestor nie zwiększy wynagrodzenia wykonawcy Do wyceny należy przyjąć kwotę ryczałtową obejmującą całość wykonywanego zadania.
Wójt Gminy Sanniki
Gabriel Wieczorek
-----------------------------------------------
Sanniki, 30.12.2014r.
Gmina Sanniki
DG.271.19.2014
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”.
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 30.12.2014r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
„ Dotyczy przetargu pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki- etap II”
Pytanie 1
W Opinii Sanitarnej Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w Gostyninie nr PPIS/ZNS- 452/2/AS/193/2014 z dnia 28.01.2014r, oraz Warunkach Technicznych Urzędu Gminy w Sannikach nr B.7021.2.2014 z dnia 20.01.2014r. zawartych w Projekcie Budowlanym przedmiotowego zadania uzgodnione są studnie z tworzywa sztucznego o średnicy 315mm również w profilach kanalizacji Projektant przedstawił je jako studnie z tworzywa sztucznego o średnicy 315mm.
Natomiast w odpowiedziach z dnia 29.12.2014r. zostały zmienione średnice studni z tworzywa sztucznego z 315mm na 400mm.
Proszę o zmianę studni tworzywowych na zgodne z Opinią Sanitarną, Warunkami Technicznymi oraz profilami z Projektu Budowlanego czyli średnicę 315mm.
Powyższe jest niezbędne do prawidłowej wyceny oferty.
Pytanie 2
Proszę o sprostowanie dotyczące rur i kształtek.
Wg STWiOR „kanalizację sanitarną należy wykonać z dobrej jakości rur PVC-U klasy S (SDR34); (SN8kN/m2) z fabrycznie zamontowanymi uszczelkami, o średnicy zewnętrznej 315,250,200,160mm" Wg odpowiedzi z dnia 29.12.2014r. Pismo nr 1 Ad.1 należy zastosować minimum SN12 SDR34 SL W60. W związku z powyższym proszę o zmianę zapisu dotyczącego rur i kształtek w STWiOR lub zmianę odpowiedzi na rury i kształtki klasy SN8 SDR34. Powyższe jest niezbędne do prawidłowej wyceny oferty.
Pytanie 3
Proszę o potwierdzenie Zakres II-go etapu budowy kanalizacji od S-18 do S-39 wraz z przykanalikami do ostatniej studni dn315mm, odcinka kanalizacji sanitarnej od S~41 do $-41.11 z przykanalikami do ostatniej studni dn315mm oraz odcinka kanalizacji sanitarnej od S-41 do S-41.1 z przykanalikiem do ostatniej studni dn315mm. Powyższe jest niezbędne do prawidłowej wyceny oferty.”
Odpowiedzi:
1. Zamawiający precyzuje średnice studni z tworzyw sztucznych na 315mm.
2. Zgodnie z dokumentacją projektową zamawiający precyzuje zapis w STWIOR w zakresie zastosowania rur i kształtek – wymagane jest zastosowanie rur i kształtek SWN12 SDR34 SLW60.
3. Zakres II -go etapu budowy kanalizacji obejmuje: odcinek kanalizacji sanitarnej na prawo od ul. Wincentego Witosa od S-18 do S-39 zlokalizowany w ul. Żytnia, Firmowa, Wschodnia, Skrajna wraz z przykanalikami, odcinek kanalizacji sanitarnej od S-41 do S-41.11 zlokalizowany w ul. Zachodnia, Północna wraz z przykanalikami oraz odcinek kanalizacji sanitarnej od S-41 do S-41.1 zlokalizowany w ul. Zachodniej wraz z przykanalikiem.
Z up. Wójta Gminy Sanniki
Zastępca Wójta Gminy
Agnieszka Lewandowska
Numer ogłoszenia: 420760 - 2014; data zamieszczenia: 29.12.2014
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 411032 - 2014 data 16.12.2014 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Sanniki, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, fax. 24 277 68 51, 277 78 15.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
- W ogłoszeniu jest: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.12.2014 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10 ( sekretariat)..
- W ogłoszeniu powinno być: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.01.2015 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10 ( sekretariat)..
Sanniki, dnia 29.12.2014r.
Gmina Sanniki
DG.271.19.2014
ZMIANA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”.”.
Na podstawie art. 38 ust. 4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zmianami) Zamawiający zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
- W siwz zapis w pkt XII. 9): Ofertę należy umieścić w kopercie zaadresowanej na adres Zamawiającego:
Urząd Gminy w Sannikach
ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki,
Pokój nr 10 (sekretariat),
Dodatkowo na kopercie należy podać nazwę i adres wykonawcy oraz oznaczenie:
Oferta na: „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”.
Nie otwierać przed dniem: 31.12.2014r. do godz. 09:50
otrzymuje nowe brzmienie:
Ofertę należy umieścić w kopercie zaadresowanej na adres Zamawiającego:
Urząd Gminy w Sannikach
ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki,
Pokój nr 10 (sekretariat),
Dodatkowo na kopercie należy podać nazwę i adres wykonawcy oraz oznaczenie:
Oferta na: „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”.
Nie otwierać przed dniem: 12.01.2015r. do godz. 10:00
- W siwz zapis w pkt XIII:
Oferty należy składać do dnia: 31.12.2014r. do godz: 0950.
w Urzędzie Gminy w Sannikach
ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki
Pokój nr 10 (sekretariat).
Oferty zostaną otwarte dnia: 31.12.2014r. o godz. 1000
w Urzędzie Gminy w Sannikach
ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki
Sala posiedzeń Urzędu Gminy.
otrzymuje nowe brzmienie:
Oferty należy składać do dnia: 12.01.2015r. do godz: 0950.
w Urzędzie Gminy w Sannikach
ul. Warszawska 169
09-540 Sanniki
Pokój nr 10 (sekretariat).
Oferty zostaną otwarte dnia: 12.01.2015r. o godz. 1000
w Urzędzie Gminy w Sannikach
ul. Warszawska 169
09-540 Sanniki
Sala posiedzeń Urzędu Gminy.
Pozostałe zapisy nie ulegają zmianie.
Z up. Wójta Gminy Sanniki
Zastępca Wójta Gminy
Agnieszka Lewandowska
Sanniki, 29.12.2014r.
Gmina Sanniki
DG.271.19.2014
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”.
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniach 22.12.2014r.-23.12.2014r. do Zamawiającego wpłynęły 4 pisma od wykonawców o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
Pismo nr 1 (z dnia 22.12.2014r.):
„Dotyczy zadania inwestycyjnego pn: „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”.
Pytanie 1:
„Zamawiający wymaga w dokumentacji zastosowania na kanalizacji sanitarnej rur i kształtek typu S SN12 (>12kN/m2),. Prosimy Zamawiającego o podanie parametrów technicznych takich jak np. SDR, system łączenia, ciśnienie robocze, metodyka produkcji kształtek, uszczelka, badania czyszczenie itp. i wyjaśnienie zapisu S.
Pytanie 2:
Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie, jaką szczelność muszą posiadać przejścia murowe do studni betonowych ?
Pytanie 3:
Ze względu na brak informacji w dokumentacji projektowej o sztywności obwodowej studzienek, prosimy Zamawiającego o określenie jaką sztywność obwodową mają posiadać studzienki DN 400, oraz czy Zamawiający będzie wymagał zastosowanie studzienek DN 400 z takie samego materiału jak system rur i kształtek?”
Pismo nr 2 ( z dnia 22.12.2014r.):
„Dot. przetargu pn: „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”
Brak w przedmiotowej dokumentacji technicznej profilu podłużnego odcinka kanalizacji os S33 do S33.2 o średnicy kanału dn200.
Proszę o załączenie w/w odcinaka profilu podłużnego.
Powyższe jest niezbędne do prawidłowej wyceny elementów robót.”
Pismo nr 3 ( pismo z dnia 23.12.2014r.)
„Dot. przetargu pn: „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”
Proszę o podanie, na których kanałach lub odcinki przedmiotowej kanalizacji sanitarnej należy wykonać inspekcje kamerą TV.( w kosztorysie podane są tylko 1045,5 mb.)”
Pismo nr 4 ( z dnia 23.12.2014r.)
„Dot. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki – etap II”
Numer ogłoszenia: 411032 – 2014, data zamieszczenia: 16.12.2014
Prosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytanie:
Czy zamawiający uzna za równoważne studzienki z tworzywa sztucznego średnicy DN1200 jako równoważne do studzienek betonowych. Studzienki z tworzywa charakteryzują się odpornością na agresywne środowisko, są łatwiejsze w montażu i zapewniają całkowitą szczelność więc nadają się do stosowania w systemach kanalizacyjnych niż studzienki betonowe.”
Wyjaśnienia treści siwz:
Pismo nr 1:
Ad.1
Zamawiający, Projektant wymagają na kanalizacji sanitarnej zastosowania minimum systemu rur i kształtek z PVC-U lub PP SN12 SDR34 SLW60, który charakteryzuje się następującymi parametrami technicznymi. Rury lite o minimalnych grubościach ścianek DN/OD 160x5,5; DN/OD 200x6,6; DN/OD 250x8,2; DN/OD 315x10,0. System rur, kształtek wyposażony w gumową uszczelkę wargową zintegrowaną w kielichu z pierścieniem z polipropylenu, olejoodporna montowaną przez producenta. Szczelność połączeń rur i kształtek min 2.5 bara. Rury bezkielichowe łączone na złączki dwukielichowe produkowane metodą wtrysku bezpośredniego. Sztywność rur, kształtek PCV min SN 12kN/m2; SDR 34; SLW 60. Kształtki (np., kolana, trójniki, przejścia szczelne do studni betonowych itd.) są produkowane metodą wytrysku bezpośredniego. Rury i kształtki są ze sobą kompatybilne, a więc stanowią jeden system i są projektowane i produkowane przez jednego producenta. Rury posiadają nadruk wykonany wzdłużnie w rurze od wewnątrz umożliwiający identyfikację podczas inspekcji telewizyjnej oraz są odporne na płukanie przy ciśnieniu min. 240 bar wykonanym w teście stacjonarnym. Wszystkie parametry techniczne zawarte są w Aprobacie Technicznej ITB.
Ad. 2:
Zamawiający, wymagają aby wszystkie przejścia murowe ( tuleje ochronne ) były wykonane z PVC-U, lub z PP, posiadały sztywność obwodową SN12 SDR34 SLW60. Uszczelki muszą być olejoodporne, zintegrowane z kielichem, posiadać wzmocnienie z PP i szczelnością min. 2,5 bara. Wszystko musi być udokumentowane Aprobatą Techniczną ITB.
Ad. 3:
Zamawiający, Projektant wymagają studzienek kanalizacyjnych zbiorczych lub przelotowych z PP lub PVC-U, o średnicy DN 400 , wykonanych z litego materiału. Studzienki muszą być wyposażone w gumową uszczelkę wargową zintegrowaną w kielichu z pierścieniem z polipropylenu, olejoodporna montowaną przez producenta. Szczelność połączeń min. 2,5 bara. Sztywność studzienek SN 12kN/m²; SDR 34; SLW 60. Zwieńczenie studni musi być za pomocą teleskopu DN 315 które będzie wykonane z PVC-U litego SN 12 SDR 34 i zakończone włazem żeliwnym. Studzienki z PVC-U muszą posiadać aprobatę techniczną ITB.
Zamawiający, nie wymaga zastosowania jednego systemu rur, kształtek i studni z PVC-U, lub z PP, od jednego producenta.
Pismo nr 2
Zamawiający załącza do niniejszych wyjaśnień profil podłużny odcinka kanalizacji od S33 do S.33.2 o średnicy kanału dn.200.
Pismo nr 3:
Zamawiający żąda dokonania inspekcji kamerą TV na całości głównego kolektora o śr.315, 250, 200 mm(bez przyłączy)
Pismo nr 4:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę studzienek betonowych na studzienki z tworzywa sztucznego średnicy DN1200.
Z up. Wójta Gminy Sanniki
Zastępca Wójta Gminy
Agnieszka Lewandowska
Numer ogłoszenia: 411618 - 2014; data zamieszczenia: 16.12.2014
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 411032 - 2014 data 16.12.2014 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Sanniki, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, fax. 24 277 68 51, 277 78 15.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.3.
- W ogłoszeniu jest: IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) wynagrodzenia w przypadku wystąpienia robót zaniechanych lub zamiennych, b) Terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach: 1) wystąpienia długotrwałych, niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie robót, 2) wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 3) zlecenia wykonania robót dodatkowych lub zamiennych. c) zatrudnienia podwykonawców w przypadku gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona przedmiot umowy osobiście, w zakresie zgodnym ze SIWZ, z zastrzeżeniem, że do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą wymagana jest zgoda Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę z podwykonawcą lub jej projekt wraz z wartością wynagrodzenia należnego podwykonawcy oraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w tej umowie lub projekcie. d) podwykonawcy oraz zakresu podwykonawstwa, w przypadku gdy Wykonawca wykonuje przedmiot umowy przy pomocy podwykonawców, w zakresie zgodnym ze SIWZ. Niniejsza zmiana jest możliwa w warunkach opisanych w § 7 projektu umowy załączonego do SIWZ. d) zmiany technologii wykonania robót i urządzeń, pod warunkiem że zmieniona technologia jest równorzędna lub lepsza funkcjonalnie od przewidzianej w projekcie i korzystna dla zamawiającego. 3) Zmiana osób reprezentujących którąkolwiek ze stron oraz zmiana nazwy którejkolwiek ze stron będąca wynikiem reorganizacji lub przekształcenia nie stanowi zmiany umowy.
- W ogłoszeniu powinno być: IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) wynagrodzenia w przypadku wystąpienia robót zaniechanych lub zamiennych, b) Terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach: 1) wystąpienia długotrwałych, niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie robót, 2) wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 3) zlecenia wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, 4) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji, 5) stwierdzenia usytuowania sieci uzbrojenia terenu w innej lokalizacji niż wynikająca z ewidencji geodezyjnej. c) zatrudnienia podwykonawców w przypadku gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona przedmiot umowy osobiście, w zakresie zgodnym ze SIWZ, z zastrzeżeniem, że do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą wymagana jest zgoda Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę z podwykonawcą lub jej projekt wraz z wartością wynagrodzenia należnego podwykonawcy oraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w tej umowie lub projekcie. d) podwykonawcy oraz zakresu podwykonawstwa, w przypadku gdy Wykonawca wykonuje przedmiot umowy przy pomocy podwykonawców, w zakresie zgodnym ze SIWZ. Niniejsza zmiana jest możliwa w warunkach opisanych w § 7 projektu umowy załączonego do SIWZ. 3. Zmiana osób reprezentujących którąkolwiek ze stron oraz zmiana nazwy którejkolwiek ze stron będąca wynikiem reorganizacji lub przekształcenia nie stanowi zmiany umowy.
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.1).
- W ogłoszeniu jest: IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sannikach..
- W ogłoszeniu powinno być: IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 14.
-------------------------------------------------------------------------------
Sanniki: Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki - etap II
Numer ogłoszenia: 411032 - 2014; data zamieszczenia: 16.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sanniki , ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, faks 24 277 68 51, 277 78 15.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.sanniki.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki - etap II.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki - etap II. Szczegółowy zakres robót zawierają: dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. Należy uwzględnić inwentaryzację powykonawczą. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie mają być prowadzone roboty objęte przedmiotem zamówienia, celem uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty i wyceny robót budowlanych przewidzianych do wykonania zgodnie z postanowieniami SIWZ. We wszystkich przypadkach, gdzie ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia i brak możliwości opisu przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, wskazano w dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne technologii, materiałów, wyrobów lub nazwy ich producentów, Zamawiający dopuszcza zastosowanie technologii, materiałów i wyrobów równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości udowodnienie równoważności spoczywa na wykonawcy. Wszystkie materiały zastosowane przez Wykonawcę winny posiadać wymagane aprobaty techniczne oraz certyfikaty..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt.6 ustawy - Pzp, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. 2.Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych ). 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: · pieniądzu; · poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; · gwarancjach bankowych; · gwarancjach ubezpieczeniowych; · poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( tekst jednolity Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5.Wykonawca sam wybiera formę wadium. 6.W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy MAZOWSZE w Płocku Oddział Sanniki nr konta 80 9042 1026 0710 0101 2000 0040 z dopiskiem Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na Osiedlu Witosa Gmina Sanniki - etap II. 7.Wadium wniesione w pieniądzu winno znajdować się na koncie Zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert. 8.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż w pieniądzu, oryginał dokumentu potwierdzające wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. Nr 14, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. Wymagana ważność tej formy wadium - 30 dni od terminu składania ofert. 9 . Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 2.1 Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymogów w zakresie spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności. Ocena spełniania tego warunku dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Warunek posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia spełniają wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 3 zamówienia obejmujące swoim zakresem roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie bądź przebudowie kanalizacji sanitarnej o wartości każdego zadania równej lub większej niż 700.000,00 zł brutto.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymogów w zakresie spełniania warunku dysponowania potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Ocena spełniania tego warunku dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymogów w zakresie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania tego warunku dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymogów w zakresie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania tego warunku dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
III.6.1) Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. III.6.2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby zgodne z pkt. VI .8. ppkt. 2) SIWZ (jeśli dotyczy). III.6.3) Dowód wniesienia wadium. III.6.4)Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. III.4.2), III.4.4) dla każdego wykonawcy z osobna, oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy - Prawo zamówień publicznych- wg załącznika nr 2 oraz pozostałe dokumenty mogą być złożone wspólnie. III.6.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - gwarancja - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) wynagrodzenia w przypadku wystąpienia robót zaniechanych lub zamiennych, b) Terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach: 1) wystąpienia długotrwałych, niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie robót, 2) wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 3) zlecenia wykonania robót dodatkowych lub zamiennych. c) zatrudnienia podwykonawców w przypadku gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona przedmiot umowy osobiście, w zakresie zgodnym ze SIWZ, z zastrzeżeniem, że do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą wymagana jest zgoda Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę z podwykonawcą lub jej projekt wraz z wartością wynagrodzenia należnego podwykonawcy oraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w tej umowie lub projekcie. d) podwykonawcy oraz zakresu podwykonawstwa, w przypadku gdy Wykonawca wykonuje przedmiot umowy przy pomocy podwykonawców, w zakresie zgodnym ze SIWZ. Niniejsza zmiana jest możliwa w warunkach opisanych w § 7 projektu umowy załączonego do SIWZ. d) zmiany technologii wykonania robót i urządzeń, pod warunkiem że zmieniona technologia jest równorzędna lub lepsza funkcjonalnie od przewidzianej w projekcie i korzystna dla zamawiającego. 3) Zmiana osób reprezentujących którąkolwiek ze stron oraz zmiana nazwy którejkolwiek ze stron będąca wynikiem reorganizacji lub przekształcenia nie stanowi zmiany umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sannikach.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.12.2014 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10 ( sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Na podstawie umowy o przyznanie pomocy Nr 00071-6921-UM0700038/14 projekt jest dofinansowany w wysokości do 75% kosztów kwalifikowalnych ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Podstawowe Usługi dla Gospodarki i Ludności Wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. 2.Udział innych podmiotów w realizacji zamówienia 2.1) Zgodnie z art. 26. ust.2b ustawy prawo zamówień publicznych wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 2.2) Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt 1 zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda dokumentów dotyczących: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2.3) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2.4) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na zasoby którego Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia powyższe warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2015-01-07
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-01-07 16:46:08
- Liczba odsłon: 3820
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: