Sanniki, dnia 18.02.2014 r.
GMINA SANNIKI
DG.271.1.2014
ZMIANA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Remont świetlicy wiejskiej w Czyżewie wraz z utwardzeniem terenu działek budowlanych, budową obiektów małej architektury i ogrodzenia – etap II”.
Na podstawie art. 38 ust. 4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zmianami) Zamawiający zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
- W siwz zapis w pkt III. 3: „Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku wykonawca zobowiazany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom” otrzymuje nowe brzmienie:
„Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia w formularzu ofertowym, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy, lub podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
3.1 Umowa z podwykonawcą powinna stanowić w szczególności:
a) termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej,
b) w przypadku uchylania się przez Wykonawcę od obowiązku zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, którzy zawarli:
- zaakceptowane przez Zamawiającego umowy o Podwykonawstwo, których przedmiotem są roboty budowlane lub
- przedłożone zamawiającemu umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi,
Zamawiający zapłaci bezpośrednio Podwykonawcy kwoty należnego wynagrodzenia bez odsetek należnych Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, zgodnie z treścią Umowy o podwykonawstwie
3.2 Umowa o podwykonawstwie nie może zawierać postanowień:
a) uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę płatności od Wykonawcy od zapłaty przez Zamawiającego Wykonawcy wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonanych przez Podwykonawcę ;
b) uzależniających zwrot Podwykonawcy kwot zabezpieczenia przez Wykonawcę, od zwrotu zabezpieczenia wykonania umowy przez Zamawiającego Wykonawcy.
3.3 Zamawiający nie wymaga przedkładania umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż 0,5 % wartości umowy nie większej jednak niż 50.000 zł.”
- W projekcie umowy (załącznik nr 5 do siwz) zapis § 7:
1.Wykonawca ma prawo do zatrudnienia podwykonawców biorąc jednocześnie odpowiedzialność prawną i finansową za ich działalność.
2. Strony ustalają, że następujący podwykonawcy wykonają wymienione niżej roboty:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
3. Pozostałe roboty Wykonawca wykona siłami własnego przedsiębiorstwa.
4. Do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą wymagana jest zgoda Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę z podwykonawcą lub jej projekt wraz z wartością wynagrodzenia należnego podwykonawcy oraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w tej umowie lub projekcie.
5. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, oznacza to, że wyraził zgodę na zawarcie tej umowy z podwykonawcą. Umowa Wykonawcy z podwykonawcą musi być zawarta na piśmie, pod rygorem nieważności.
6. Do zawarcia przez podwykonawcę umowy z dalszym podwykonawcą jest wymagana zgoda zamawiającego i wykonawcy.
7. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku podwykonawcy będzie traktowana jako przerwa wynikła z winy Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót, o którym mowa w § 3 ust. 3.
8. Zatrudnienie podwykonawcy bez uzyskania zgody Zamawiającego może stanowić podstawę odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy oraz wyłącza solidarną odpowiedzialność Zamawiającego i Wykonawcy za zapłatę wynagrodzenia za roboty wykonane przez podwykonawcę (art. 6471 Kodeksu cywilnego).
9. Wykonawca zapewni ustalenie w umowach z podwykonawcami takiego okresu odpowiedzialności za wady, aby nie był on krótszy od okresu odpowiedzialności
za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego.
10. Wykonawca jest odpowiedzialny, jak za własne zachowanie, za działania i zaniechania osób, z których pomocą wykonuje przedmiot umowy, jak również podwykonawców, którym powierzył wykonanie części przedmiotu umowy”.
otrzymuje nowe brzmienie:
„Umowy o podwykonawstwo
1. Strony ustalają, że następujący podwykonawcy wykonają niżej wymienione roboty:
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania lub zaniechania podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników, jak za własne działania lub zaniechania.
3. Z zastrzeżeniem przypadku, w którym Zamawiający nałożył obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane, Wykonawca może:
a) powierzyć realizację części zamówienia podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiej części do powierzenia podwykonawcom;
b) wskazać inny zakres podwykonawstwa, niż przedstawiony w ofercie;
c) wskazać innych podwykonawców niż przedstawieni w ofercie;
d) zrezygnować z podwykonawstwa.
4. W przypadku, gdy zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy, dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
5. Umowa o podwykonawcę powinna stanowić w szczególności, iż:
a) termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej,
b) w przypadku uchylania się przez Wykonawcę od obowiązku zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, którzy zawarli:
- zaakceptowane przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są roboty budowlane lub
- przedłożone Zamawiającemu umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi,
Zamawiający zapłaci bezpośrednio podwykonawcy kwotę należnego wynagrodzenia bez odsetek należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, zgodnie z treścią umowy o podwykonawstwie.
6. Umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień:
a) uzależniających uzyskanie przez podwykonawcę płatności od wykonawcy od zapłaty przez Zamawiającego Wykonawcy wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonanych przez Podwykonawcę;
b) uzależniających zwrot podwykonawcy kwot zabezpieczenia przez Wykonawcę, od zwrotu zabezpieczenia wykonania umowy przez Zamawiającego Wykonawcy.
7. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy.
8. Wykonawca przedłoży, wraz z projektem umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, odpis z Krajowego Rejestru Sądowego podwykonawcy lub inny dokument właściwy z uwagi na status prawny podwykonawcy, potwierdzający uprawnienia osób zawierających umowę w imieniu podwykonawcy do jego reprezentowania.
9. Zamawiający w terminie 7 dni od dnia przedłożenia, zgłasza pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane:
a) niespełniającej wymagań określonych w pkt 5 i 6 oraz w SIWZ.
b) gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż 30 dni.
10. Jeżeli Zamawiający w terminie 7 dni od dnia przedłożenia mu projektu umowy o Podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń uważa się, że zaakceptował ten projekt umowy.
11. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedłoży Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia.
12. Zamawiający, w terminie 7 dni od dnia przedłożenia mu kopii umowy, zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem sa roboty budowlane, w przypadkach, o których mowa w pkt.9.
13. Nie zgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie określonym w pkt. 12 uważa się za akceptację umowy przez Zamawiającego.
14. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane jest zobowiązany do każdorazowego przedkładania Zamawiającemu, w termnie 7 dni od dnia zawarcia, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w celu weryfikacji, czy wskazane w niej terminy zapłaty wynagrodzenia nie są dłuższe niż 30 dni. Obowiazkowi temu nie podlegają umowy o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego, nie większej jednak niż 50.000 zł.
15. W przypadku, o którym mowa w pkt. 14, jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż 30 dni , Zamawiajacy poinformuje o tym Wykonawcę i wezwie do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej, o której mowa w §13 ust. 2.
16. Do zmian postanowień umów o podwykonawstwo stosuje się zasady mające zastosowanie przy zawieraniu umowy o podwykonawstwo.
17. Zasady dotyczące podwykonawców mają odpowiednie zastosowanie do dalszych podwykonawców.
18. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany albo odsunięcia podwykonawcy, jeżeli sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje podwykonawca, nie spełniają warunków lub wymagań dotyczących podwykonawstwa, okreslonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub nie dają rękojmi należytego wykonania powierzonych podwykonawcy robót.
19. Jeżeli zobowiązania podwykonawcy wobec Wykonawcy związane z wykonanymi robotami lub dostarczonymi materiałami, obejmuje okres dłuższy niż okres gwarancyjny ustalony w umowie, Wykonawca po upływie okresu gwarancyjnego jest zobowiązany na żądanie Zamawiającego dokonać cesji na jego rzecz korzyści wynikających z tych zobowiązań”.
- W projekcie umowy (załącznik nr 5 do siwz ) zapis w §9:
„1. Rozliczenie Wykonawcy nastąpi po zakończeniu robót i wystawieniu faktury.
2. Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru końcowego robót.
3. Wystawiona przez Wykonawcę faktura płatna będzie przez Zamawiającego w terminie 21 dni od daty jej otrzymania.
4. Za termin płatności uważa się datę na stemplu przelewu bankowego banku Zamawiającego”.
otrzymuje nowe brzmienie:
„Wypłata wynagrodzenia
1. Rozliczenie Wykonawcy nastąpi po zakończeniu robót i wystawieniu faktury.
2. Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru końcowego robót.
3. Wystawiona przez Wykonawcę faktura płatna będzie przez Zamawiającego w terminie 21 dni od daty jej otrzymania.
4. Za termin płatności uważa się datę na stemplu przelewu bankowego banku Zamawiającego.
5. Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia należnego Podwykonawcy w
terminach płatności określonych w Umowie o podwykonawstwo.
6. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć wraz z fakturą VAT oświadczenia
Podwykonawców lub dowody dotyczące zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcom
(Dalszym Podwykonawcom). Oświadczenia, podpisane przez osoby upoważnione do
reprezentowania składającego je Podwykonawcy lub dowody powinny potwierdzać brak
zaległości Wykonawcy w uregulowaniu wszystkich wymagalnych wynagrodzeń
Podwykonawców wynikających z Umów o podwykonawstwo dotyczących robót
budowlanych będących przedmiotem zamówienia.
7. Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego
Podwykonawcy lub Dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez
Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub
który zawarł przedłożoną Zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem
są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez
Wykonawcę, Podwykonawcę lub Dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty
budowlane. Wynagrodzenie dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu
przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty
budowlane, lub po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem
kopii Umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi.
8. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający jest zobowiązany umożliwić
Wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty
wynagrodzenia Podwykonawcy lub Dalszemu podwykonawcy, o których mowa w pkt 7. w
terminie 7 dni od dnia doręczenia tej informacji.
9. W przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę uwag, o których mowa w pkt 8., Zamawiający
może:
a) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub Dalszemu
podwykonawcy, jeżeli Wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo
b) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia
Podwykonawcy lub Dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej
wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu,
któremu płatność się należy, albo
c) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub Dalszemu
podwykonawcy, jeżeli Podwykonawca lub Dalszy podwykonawca wykaże
zasadność takiej zapłaty.
10. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie bez odsetek należnych
Podwykonawcy lub Dalszemu podwykonawcy.
11. Kwota należna Podwykonawcy zostanie uiszczona przez Zamawiającego w złotych polskich(PLN).
12. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty Podwykonawcy lub Dalszemu
podwykonawcy, o których mowa w pkt. 7, Zamawiający potrąca kwotę wypłaconego
wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy”.
- W projekcie umowy (załącznik nr 5 do siwz) zapis w §15 ust. 2 ppkt c) zatrudnienia podwykonawców w przypadku gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona przedmiot umowy osobiście, w zakresie zgodnym ze SIWZ, z zastrzeżeniem §7 ust.4
otrzymuje nowe brzmienie:
§15 ust. 2 ppkt c) zatrudnienia podwykonawców w przypadku gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona przedmiot umowy osobiście, w zakresie zgodnym ze SIWZ, z zastrzeżeniem §7 ust.7
Pozostałe zapisy nie ulegają zmianie.
Zamawiający w związku ze zmianą treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia załącza do siwz nowy skorygowany projekt umowy.
Zamawiający informuje wykonawców, iż w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotychczasowy termin składania ofert dnia 24.02.2014r. o godz. 09:50 nie ulega zmianie. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 24.02.2014r. o godz. 10:00.
Zastępca Wójta Gminy Sanniki
Agnieszka Lewandowska
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sanniki: Remont świetlicy wiejskiej w Czyżewie wraz z utwardzeniem terenu działek budowlanych, budową obiektów małej architektury i ogrodzenia - etap II
Numer ogłoszenia: 44846 - 2014; data zamieszczenia: 07.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sanniki , ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, faks 24 277 68 51, 277 78 15.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.sanniki.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont świetlicy wiejskiej w Czyżewie wraz z utwardzeniem terenu działek budowlanych, budową obiektów małej architektury i ogrodzenia - etap II.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont świetlicy wiejskiej w Czyżewie wraz z utwardzeniem terenu działek budowlanych, budową obiektów małej architektury i ogrodzenia. Projektowana inwestycja zlokalizowana jest w Czyżewie na działkach ewidencyjnych nr 219/1, 219/4, 219/5. Szczegółowy zakres robót zawierają: dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Należy uwzględnić inwentaryzację powykonawczą. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie mają być prowadzone roboty objęte przedmiotem zamówienia, celem uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty i wyceny robót budowlanych przewidzianych do wykonania zgodnie z postanowieniami SIWZ. We wszystkich przypadkach, gdzie ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia i brak możliwości opisu przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, wskazano w dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne technologii, materiałów, wyrobów lub nazwy ich producentów, Zamawiający dopuszcza zastosowanie technologii, materiałów i wyrobów równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wszystkie materiały zastosowane przez Wykonawcę winny posiadać wymagane aprobaty techniczne oraz certyfikaty. Wyposażenie świetlicy w meble oraz w sprzęt elektryczny i elektroniczny wymienione w dokumentacji projektowej stanowi przedmiot odrębnego zamówienia publicznego..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt.6 ustawy - Pzp, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00-0, 45.26.25.22-6, 45.26.23.11-4, 45.23.31.61-5, 45.26.23.50-9, 45.43.21.20-1, 45.26.11.00-5, 45.26.12.10-9, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.11.00-5, 45.45.30.00-7, 45.11.11.00-9, 45.32.00.00-6, 45.44.00.00-3, 45.26.27.00-8, 45.32.10.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę: III.6.1 Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. III.6.2 Kosztorys ofertowy - sporządzony zgodnie z przedmiarem robót. Kosztorys ofertowy służy do prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia i ma charakter pomocniczy i informacyjny. W przypadku zaniechania przez Zamawiającego wykonania niektórych robót wynagrodzenie ryczałtowe zostanie pomniejszone wg kalkulacji przyjętych w kosztorysie ofertowym załączonym do oferty przez Wykonawcę. III.6.3 Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. III.4.2), III.4.4) dla każdego wykonawcy z osobna, oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy - Prawo zamówień publicznych- wg załącznika nr 2 oraz pozostałe dokumenty mogą być złożone wspólnie. Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 Ustawy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: 1) terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach: a) wystąpienia długotrwałych, niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie robót b) w przypadku wystąpienia siły wyższej, c) z przyczyn niezależnych od Wykonawcy na jego pisemny wniosek i za zgodą Zamawiającego. 2) zatrudnienia podwykonawców w przypadku, gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona przedmiot umowy osobiście, 3) podwykonawcy oraz zakresu podwykonawstwa w przypadku, gdy Wykonawca wykonuje przedmiot umowy przy pomocy podwykonawców
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Sannikach ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.02.2014 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Na podstawie umowy o przyznanie pomocy Nr 00367-6922-UM0700291/10 RW.II./AR/0219.4-291/10 projekt jest dofinansowany w wysokości do 75% kosztów kwalifikowalnych ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Odnowa i rozwój wsi, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2014-02-18
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-02-18 09:03:33
- Liczba odsłon: 710
- Historia dokumentu: