Sanniki, 2011-02-04
DG. 271.1.2011
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Sannikach”
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 01.02.2011r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
„Dotyczy przetargu: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Sannikach
Prosimy o odpowiedź na następujące pytania:
1. Prosimy o wyjaśnienie układu technologicznego oczyszczalni. Z opisu wynika, iż piaskownik usytuowany jest pomiędzy pompownią a kratą. Wg nas taki układ będzie powodował wytrącanie się w piaskowniku nie tylko piasku ale również części skratek. Piaskownik powinien znajdować się za kratami.
2. Z projektu budowlanego wynika, iż woda gruntowa znąjduje się l,5m pod terenem. Natomiast w przedmiarach przy posadowieniu zbiornika wyrównawczego o śr. 3,37m nie uwzględniono odwodnienia. Czy w takim wypadku należy dopisać do przedmiarów odpowiednia pozycję.
3. Prosimy o wyjaśnienie pozycji przedmiaru zbiornik wyrównawczy poz. 74- montaż aeratorów powierzchniowych 40 kpl oraz rurociąg sprężonego powietrza poz.122 - montaż rusztu napowietrzającego -dyfuzory talerzowe śr. 160 - szt 50.
Proszę o sprecyzowanie jaki system napowietrzania zastosowany jest w zbiorniku wyrównawczym (dyfuzory czy aeratory powierzchniowe) w jakiej ilości i w związku z tym która z tych pozycji jest poprawna. Wydaje nam się, iż jedna z nich jest zbędna.
4. Prosimy o potwierdzenie parametrów dmuchawy poz. 123 - rurociąg sprężonego powietrza. Podano dmuchawę o wydajności 1509m3/h.
5. Prosimy o wyjaśnienie poz. 77 - zbiornik wyrównawczy. Podano zwieńczenie studni w ilości 40 szt.
6. Czy należy dodatkowo przewidzieć rozbudowę szafy sterowniczej dla oczyszczalni ścieków o nowo montowane urządzenia.
7.Prosimy o wskazanie pozycji w przedmiarze robót uwzględniający rozbiórkę istniejącego punktu zlewnego oraz istniejącej linii o oświetleniowej wraz ze słupami”.
Odpowiedzi:
Ad. 1. Prosimy o wycenę układu wg projektu.
Ad.2. Należy uwzględnić wszystkie czynniki konieczne do zrealizowania zadania w tym konieczne do wykonania roboty odwodnieniowe wraz z pompowaniem przy budowie zbiornika wyrównawczego.
Ad.3.W zbiorniku wyrównawczym zostaną zamontowane tylko dyfuzory w ilości 50szt Ad.4.Wydajność dmuchawy 150 m3/h, H==4,2 m H20
Ad.5.Należy ująć w wycenie zwieńczenie studni w ilości szt.2.
Ad.6. Należy przewidzieć rozbudowę szafy sterowniczej dla oczyszczalni ścieków o nowo montowane urządzenia wg własnej kalkulacji i rozwiązań
Ad.7. Dla wyceny rozbiórki istniejącego punktu zlewnego należy do wyceny przyjąć następujące pozycje:
1. KNR 4-01 212-2 Rozbiórka elementów betonowych m3.0,66
2. KNR 4-01 212-3 Rozbiórka elementów betonowych zbrojonych m3.3,66
3. KNR 4-01 108-11 Wywóz gruzu sam, samo wył. na odLl km m3.4,32
1. KNR 4-01 108-12 Wywóz gruzu pryzmowanego na następny 1 km s=4 m3.4,32
oraz demontaż i montaż istniejącego oświetlenia wg kalkulacji indywidualnej.
W dniu 02.02.2011r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
„Dot: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego: „ Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Sannikach nr DG. 271.1.2011.
Prosimy o udzielenie wyjaśnień i uzupełnienia dokumentacji w zakresie ww. postępowania:
1.W związku z niepełną informacją na temat systemów napowietrzania prosimy o udostępnienie projektów, rysunków, parametrów w zakresie systemu napowietrzania zbiornika wyrównawczego z uwzględnieniem jego zasilania i kompletnego, czytelnego rysunku wraz z opisem dotyczącego instalacji sprężonego powietrza w budynku krat, oraz przebiegu sieci zewnętrznej doprowadzającej powietrze do nowoprojektowanego zbiornika.
2.Projekt Zagospodarowania Terenu nie wskazuje dokładnie przebiegu dróg wewnętrznych i lokalizacji placu manewrowego. Prosimy o załączenie do dokumentacji mapy z ww. elementami.
3.Projekt Zagospodarowania Terenu nie zawiera profilu robót ziemnych, oraz nie zawiera bilansu robót ziemnych. Prosimy o uzupełnienie.
4.Projekt Zagospodarowania Terenu nie zawiera rysunków szczegółowych, opisów itp. dotyczących ścianki oporowej REKERS. Prosimy o uzupełnienie.
5.Projekt rozbudowy oczyszczalni ścieków przewiduje montaż mieszadła śmigłowego współpracującego z automatyką pompowni ścieków, oraz szeregu urządzeń wymagających współpracy z istniejącymi instalacjami. Prosimy o udostępnienie projektów AKPiA uwzględniających podłączenie przewidzianych do montażu urządzeń. Czy istniejące instalacje AKPiA oczyszczalni ścieków umożliwiają podłączenie zaprojektowanych urządzeń bez ich przebudowy i/lub modernizacji?
6.Projekt rozbudowy oczyszczalni ścieków w zakresie pompowni ścieków przewiduje montaż mieszadła śmigłowego i żurawika ręcznego. Przedmiar uwzględnia jeszcze w poz. nr 149 „Montaż pompy zatapialnej do ścieków". Czy należy uwzględnić zakup nowej pompy zatapialnej wraz z montażem? Jeśli ma zostać zakupiona i zamontowana nowa pompa prosimy o podanie jej parametrów technicznych.
7.Czy modernizowana oczyszczalnia ścieków ma być czynna w czasie modernizacji?
8.Kto ponosi koszty eksploatacji oczyszczalni ścieków w czasie rozbudowy?
9.Czy Zamawiający dysponuje projektem lub innym opracowaniem dotyczącym sposobu przełączania starej sieci kanalizacyjnej na nowy ciąg urządzeń w oczyszczalni?”
Odpowiedzi:
Ad. 1 .Przebieg rurociągu sprężonego powietrza pokazano na projekcie zagospodarowania terenu. W budynku kraty należy przewidzieć montaż dmuchawy wraz z niezbędną armaturą. Montaż dmuchawy na wspornikach montowanych do ściany. Należy zastosować system dyfuzorów drobnopęcherzykowych z niezbędną armaturą zamontowany na płycie PEHD w zbiorniku wyrównawczym.
Ad.2.Na projekcie zagospodarowania lokalizacje placu manewrowego oznaczono cyfrą 5. Zakres robót ujęto w przedmiarach dołączonych do SIWZ.
Ąd.3-Ilość robót ziemnych do wykonania zawarto w przedmiarach dołączonych do SIWZ. Sposób wykonania placu i jego konfigurację wysokościową opisano w projekcie budowlanym.
Ad.4 Należy zastosować ścianki oporowe o wysokości 80cm prefabrykowane np. Rekers lub równoważne.
Ad.5. Wymagany zakres AKPiA zawarty jest w dostawie urządzeń.
Mieszadło współpracuje z pompownią ścieków surowych. Jego współpracę - moment włączenia wraz z uruchomieniem pompy należy ustalić na etapie rozruchu. Pozostałe urządzenia sterowane są miejscowo.
Ąd.6 Poz. nr 149 przewiduje montaż pompy tymczasowej na koszt wykonawcy w studni rewizyjnej na czas montażu mieszadła.
Ad.7.Modernizowana oczyszczalnia ma być czynna w czasie modernizacji.
Ad.8.Koszty eksploatacji w trakcie modernizacji ponosi Inwestor.
Ad.9.Montaż nowych elementów ciągu technologicznego nie wymaga przełączania starej sieci kanalizacyjnej.
-------------------------------------------------------------------------------------
Sanniki, 2011-01-28
DG. 271.1.2011
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Sannikach”
Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W dniu 26.01.2011r. do Zamawiającego wpłynęło pismo od wykonawcy o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia o następującej treści:
„Dotyczy przetargu na rozbudowę oczyszczalni ścieków w Sannikach
Uprzejmie prosimy o odpowiedź:
Czy zamawiający uzna za spełnienie warunku „wiedzy i doświadczenia” jeśli Wykonawca wykonał:
1. Rozbudowę oczyszczalni ścieków o wartości ponad 2,3 mln zł
2. Modernizację punktu zlewnego ścieków, w którym m.in wykonano montaż stacji mechanicznego oczyszczania ścieków o wartości ponad 1,8 mln zł”.
Odpowiedź:
Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, jeśli wykonał: Rozbudowę oczyszczalni ścieków o wartości ponad 2,3 mln oraz Modernizację punktu zlewnego ścieków, w którym m.in wykonano montaż stacji mechanicznego oczyszczania ścieków o wartości ponad 1,8 mln zł” i jednocześnie wykaże, iż w zakres modernizacji punktu zlewnego ścieków wchodziła rozbudowa bądź przebudowa oczyszczalni ścieków o wartości minimum 800.000,00 zł brutto.
-------------------------------
Numer ogłoszenia: 12824 - 2011; data zamieszczenia: 26.01.2011
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 10888 - 2011 data 24.01.2011 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Sanniki, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, fax. 24 277 68 51, 277 78 15.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
· Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
· W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.02.2011 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10 (sekretariat).
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.02.2011 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10 (sekretariat).
---------------------------------------------------------
Sanniki, 2011-01-25
DG. 271.1.2011
ZMIANA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego: „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Sannikach”
Na podstawie art. 38 ust 4 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.- Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami) zamawiający zmienia treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie przedmiaru robót dotyczącego robót instalacyjnych.
Przedmiar robót został uzupełniony o zapis ”lub równoważny” we wszystkich pozycjach, gdzie zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia i brak możliwości opisu przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, wskazał znaki towarowe.
Uzupełnienie dotyczy następujących punktów kosztorysu: 12, 28, 41, 48, 50, 64, 71, 97, 104, 123, 132, 138, 146, 177, 188.
W załączeniu aktualny przedmiar robót instalacyjnych.
Zamawiający informuje wykonawców, iż w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, termin składania ofert został przedłużony do dnia 15.02.2011r. do godz. 9:50.
Przedmiar robót instalacyjnych.zip
-------------------------------------
Sanniki: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Sannikach
Numer ogłoszenia: 10888 - 2011; data zamieszczenia: 24.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sanniki , ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, faks 24 277 68 51, 277 78 15.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Sannikach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa oczyszczalni ścieków w Sannikach. Rozbudowa odbędzie się na terenie istniejącej oczyszczalni na działce o nr ew. 908. Szczegółowy zakres robót zawierają: dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Należy uwzględnić inwentaryzację powykonawczą.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21-9, 45.31.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
3. Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę: 3.1 Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. 3.2. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy - Prawo zamówień publicznych- wg załącznika nr 2 do SIWZ. 3.3.Kosztorys ofertowy - sporządzony zgodnie z przedmiarem robót. Kosztorys ofertowy sporządzony przez Wykonawcę, stanowiący podstawę dla zaoferowanej przez Wykonawcę ceny ryczałtowej, pełni rolę pomocniczą i nie będzie podlegał sprawdzeniu na etapie postępowania przetargowego.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) Wynagrodzenia w następujących przypadkach: 1)wprowadzenia robót (materiałów) zamiennych, 2)zaniechania przez Zamawiającego wykonania niektórych robót, 3)konieczności wykonania robót dodatkowych. b) Terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach: 1) wystąpienia długotrwałych, niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie robót, 2) wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 3) zlecenia wykonania robót dodatkowych lub zamiennych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.02.2011 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt ROZBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W SANNIKACH dofinansowany w wysokości do 75% kosztów kwalifikowalnych ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Podstawowe usługi dla ludności wiejskiej, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2011-02-04
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-02-04 13:55:28
- Liczba odsłon: 2055
- Historia dokumentu: