Wersja archiwalna 2010-05-18 13:12:06

Sanniki, dnia 12.05.2010r.

PF. 341 – 4/2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: DG.341 – 4/2010 „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Naprawa nawierzchni drogowej, wykonanie asfaltowania dróg gminnych nową technologią na odcinku ok. 20km oraz wykonanie dokumentacji i map tych dróg””.

Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655), Gmina Sanniki zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego.

GMINA SANNIKI

ul. Warszawska 169

09 – 540 Sanniki

www:sanniki.bip.org.pl

e-mail: sanniki@zgwrp.org.pl

Godziny urzędowania: 730:1530.

II. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona została specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona została na stronie internetowej:

www:sanniki.bip.org.pl

Na wniosek wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać:
w siedzibie zamawiającego, tj. Urząd Gminy w Sannikach, pokój nr 14, koszt SIWZ: 20,00 PLN.

IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.

1)Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego w wysokości 1.971.941,00 zł na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Naprawa nawierzchni drogowej, wykonanie asfaltowania dróg gminnych nową technologią na odcinku ok. 20km oraz wykonanie dokumentacji i map tych dróg””.

Kredyt realizowany będzie w 3 transzach od 1 lipca 2010r. do 1 września 2010r.:

I transza w kwocie 657.941,00    -  01.07.2010r.

II transza w kwocie 657.000,00 zł – 01.08.2010r.

III transza w kwocie 657.000,00 zł – 01.09.2010r.

Okres kredytowania 11 lat ( od 2010r. do 2020r.)

Kredyt będzie spłacany od 2011r.

-pierwsza rata w kwocie 49.319,00 zł płatna do 31.03.2011r.

-następne 39 rat każda po 49.298, 00 zł płatne na koniec każdego kwartału.

   Odsetki natomiast spłacane będą kwartalnie od pobrania pierwszej transzy  kredytu  tj.  od  1 lipca 2010r. do 31 grudnia 2020r. Oprocentowanie kredytu wg stopy WIBOR 3M na dzień 12.05.2010r.  powiększone o marżę banku. Odsetki spłacane bez karencji w okresach kwartalnych, w ostatnim dniu kwartału.

Forma zabezpieczenia kredytu weksel własny in blanco kredytobiorcy.

Poza kwotami określonymi w ofercie Banku nie pobierane będą żadne opłaty i prowizje.

Wspólny słownik Zamówień (CPV)

66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu

2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 

VI. Termin wykonania zamówienia.

Pożądany termin wykonania zamówienia: zakończenie do dnia 01.09.2010r.

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1.1 posiadania  uprawnień  do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

1.2 posiadania  wiedzy i doświadczenia;

1.3 dysponowania  potencjałem technicznym oraz  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej.

2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.

2.1 Warunek określony w ppkt. 1.1. spełniają wykonawcy, którzy  posiadają uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu
o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego – spełnia / nie spełnia.

4. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:

4.1 jest niezgodną z ustawą

4.2 jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych.

4.3 jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

4.4 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, 

4.5 została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

4.6 zawiera błędy w obliczeniu ceny

4.7 wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych

4.8 jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

5. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

VIII Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

1. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy  Prawo zamówień publicznych należy złożyć następujące dokumenty:

1.1. koncesję, zezwolenie lub licencję.

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów:

2.1. oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – załącznik nr 3 SIWZ.

2.2. aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy,

2.3. aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

2.4. aktualnego zaświadczenia właściwego  oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

3. Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę.

3.1 Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę.

3.2 Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy - Prawo zamówień publicznych- wg załącznika nr 2 SIWZ.

3.3 Projekt umowy - parafowany przez wykonawcę- załącznik nr 4 SIWZ. 

4. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej.

4.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

4.2. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w  pkt. VI  ppkt.: 2.1., 2.2., 2.3., 2.4. oraz w pkt. VI ppkt. 3.2. dla każdego wykonawcy z osobna, pozostałe dokumenty mogą być złożone  wspólnie.

5. Jeżeli  wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. VI  ppkt. 2.2., 2.3. i 2.4. SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

§  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument w tym zakresie powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

§  nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokument w tym zakresie powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

§  nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Dokument w tym zakresie powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

6. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów.

Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem".

  

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

 Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.  

IX. Informacja na temat wadium.

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

X. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.

Nazwa kryterium:

Waga:

Cena 

100

XI. Miejsce i termin składania ofert.

Oferty należy składać do dnia: 20.05.2010r. do godz. 0950

w Urzędzie Gminy w Sannikach

ul. Warszawska 169

09-540 Sanniki

Pokój nr 10 (sekretariat).

 

XII. Miejsce i termin otwarcia ofert.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu: 20.05.2010r. o godz. 1000

w Urzędzie Gminy w Sannikach

ul. Warszawska 169

09-540 Sanniki

Sala posiedzeń Urzędu Gminy.

XIII. Termin związania ofertą.

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.

XIV. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia dynamicznego systemu zakupów.

XVI. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna.

Zamawiający nie przewiduje możliwości wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

XVII. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67  ust 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt.6  ustawy - Pzp.

XVIII. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
Nr 127606  z dnia  12.05.2010r.

 

Dokumentacja - (.zip)

 

--------------------------------------------------------

 

                                                                                         Sanniki, dnia 14.05.2010r.

 

DG. 341-4/2010

 

 

      Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia  2004r.  Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 166 z późn. zm.) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 W  dniu  13.05.2010r.  do Zamawiającego wpłynęło   pismo od  wykonawcy  o wyjaśnienie  treści specyfikacji  istotnych  warunków zamówienia o następującej treści:

 

„Dotyczy: przetargu na  udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Naprawa nawierzchni drogowej, wykonanie asfaltowania dróg gminnych nową technologią na odcinku ok. 20km oraz wykonanie dokumentacji i map tych dróg”PF.341-4/2010

 

W związku z planowanym przystąpieniem do przetargu na kredyt inwestycyjny w wysokości 1.971.941,00 zł ( ogłoszenie nr PF. 341-4/2010), zwracamy się z prośbą o wyjaśnienia dotyczące SIWZ oraz udostępnienie dokumentów niezbędnych do oceny zdolności kredytowej Gminy .

1. Czy do wyliczenia ceny kredytu w ofercie przetargowej należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z dnia 12.05.2010r., czy stawkę podaną w formularzu ofertowym z dnia 02.04.2009r.?

Prosimy o podanie daty pewnej.

2. Czy Zamawiający zakłada w okresie kredytowania zmienność stawki WIBOR 3M?

W jakich okresach będzie obowiązywała zmiana stawki WIBOR 3M?

W SIWZ oraz w projekcie umowy kredytu podano, że kredyt będzie oprocentowany według stawki WIBOR 3M z dnia 12.05.2010r.

3. Z jakiego dnia miesiąca, kwartału do wyliczenia oprocentowania kredytu w poszczególnych okresach obrachunkowych należy przyjmować stawkę WIBOR 3M.

Czy będzie to stawka WIBOR 3M średnia z miesiąca/kwartału poprzedzająca okres obrachunkowy?

4. Czy Gmina podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji?

5.Czy podany projekt umowy można zmodyfikować zgodnie z wzorami obowiązującymi w Banku? Załączony do specyfikacji projekt nie zawiera wszystkich elementów umowy kredytowej zgodnie z Prawem bankowym.

6. Prosimy o udostępnienie następujących dokumentów:

a) Uchwały Rady Gminy Sanniki w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Sanniki za 2008 i 2009r.

b) Uchwały Rady Gminy Sanniki o uchwaleniu budżetu Gminy na 2010r. wraz załącznikami,

c) Opinii RIO o projekcie budżetu Gminy Sanniki na 2010r.

d) Informacji o stanie mienia komunalnego Gminy Sanniki,

e) Uchwały Rady Gminy Sanniki o zaciągnięciu wnioskowanego kredytu,

f) Opinii RIO z wykonania budżetu na 2009r.

g) Zestawienia przepływów pieniężnych na okres kredytowania,

h) Opinii RIO o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu,

i) sprawozdań Rb-Z, Rb-NDS, i RB-N za I kwartał 2010r.

7. Czy w przypadku wygrania przetargu przez Oferenta Zamawiający udostępni wszystkie żądane przez niego dokumenty?”

 

Odpowiedź:

Ad.1. Do wyliczenia ceny kredytu w ofercie przetargowej należy przyjąć stawkę WIBOR3M z dnia 12.05.2010r.

 

Ad 2. Zamawiający w okresie kredytowania nie zakłada zmiany stawki WIBOR 3M. Zgodnie ze  SIWZ oraz z projektem umowy kredytu, kredyt będzie oprocentowany wg stawki WIBOR 3M z dn. 12.05.2010r.

 

Ad 3. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w poszczególnych okresach obrachunkowych, należy przyjmować stawkę WIBOR 3M na koniec kwartału poprzedzającego okres obrachunkowy.

 

Ad 4. Gmina nie podpisze oświadczenia o poddaniu się egzekucji. Zgodnie z Uchwałą Nr 223/XLII/2010 Rady Gminy Sanniki z dn. 23.03.2010r. zabezpieczeniem kredytu wraz z należnymi odsetkami będzie wystawienie w imieniu Gminy Sanniki weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową.

 

Ad 5. Podany projekt umowy można zmodyfikować zgodnie z wzorcami obowiązującymi w Banku.

 

Ad.6. Dokumenty wymienione w pytaniu nr 6 poza dokumentem wskazanym w ppkt. h udostępnione są na stronie internetowej Zamawiającego w załączniku do niniejszych wyjaśnień.

Aktualnie Zamawiający nie posiada opinii RIO o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu. W dniu 28.04.2010r. Wójt Gminy Sanniki wystąpił  do RIO o wydanie ww. dokumentu. Opinia zostanie udostępniona niezwłocznie po jej uzyskaniu przez Zamawiającego.

 

Ad.7. Zamawiający udostępni Wykonawcy dokumenty niezbędne do podpisania umowy kredytowej wynikające z obowiązujących przepisów.

 

Załaczniki - (.zip)

 

------------------------------------------------

 

 

Sanniki, dnia 14.05.2010r.

 

DG.341-4/2010

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Naprawa nawierzchni drogowej, wykonanie asfaltowania dróg gminnych nową technologią na odcinku ok. 20km oraz wykonanie dokumentacji i map tych dróg””,  numer sprawy: DG.341-4/2010.

 

 

        Zamawiający informuje, że w dniu 13.05.2010r. do Urzędu Gminy w Sannikach Wykonawca skierował pismo dotyczące przedłużenia terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Naprawa nawierzchni drogowej, wykonanie asfaltowania dróg gminnych nową technologią na odcinku ok. 20 km oraz wykonanie dokumentacji i map tych dróg””. 

Oferent wnioskował o przesunięcie terminu składania ofert do dnia 07.06.2010 r.

Zamawiający nie przedłuża terminu składania ofert. Oferty należy składać zgodnie z ogłoszeniem o zamówieniu do dnia 20.05.2010 r. do godz. 09:50.

 


------------------------------------------------------


Sanniki, dnia 18.05.2010r. .

DG. 341-4/2010

 

 

      Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia  2004r.  Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 166 z późn. zm.) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 W  dniu  17.05.2010r.  do Zamawiającego wpłynęło   pismo od  wykonawcy  o wyjaśnienie  treści specyfikacji  istotnych  warunków zamówienia o następującej treści:

 

Dot, postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: DG.341 - 4/2010 „Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Sanniki na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Naprawa nawierzchni drogowej, wykonanie asfaltowania dróg gminnych nową technologią na odcinku ok. 20km oraz wykonanie dokumentacji i map tych dróg”

Nawiązując do wyjaśnienia Zamawiającego do SIWZ w sprawie zmienności stawki WIBOR 3M ; prosimy o odpowiedz jak należy rozumieć zapis „ Zamawiający w okresie kredytowania nie zakłada zmiany stawki WIBOR 3M'”(taki zapis sugeruje stałość oprocentowania przez cały okres kredytowania ) w świetle zapisu „Do wyliczenia oprocentowania kredytu w poszczególnych okresach obrachunkowych , należy przyjmować stawkę WIBOR 3M na koniec kwartału poprzedzającego okres obrachunkowy".

Ponadto, proponujemy, aby konsekwentnie do cytowanego zapisu w pierwszym okresie obrachunkowym zastosować stawkę WIBOR 3M z dnia 30.042010 tj. z ostatniego dnia kwartału poprzedzającego okres obrachunkowy a nic z 12.05.2010r.

 

Odpowiedź:

Zamawiający wskazał, że nie zakłada zmiany stawki WIBOR 3M, co oznacza, że nie przewiduje zmiany stawki WIBOR 3M na inną stawkę np. na stawkę WIBOR 1M.

Do wyliczenia oprocentowania kredytu w poszczególnych okresach obrachunkowych należy przyjmować stawkę WIBOR 3M z ostatniego dnia kwartału poprzedzającego okres obrachunkowy, a nie z 12.05.2010r.

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 1771030]

przewiń do góry