Sanniki, 2013-03-04

DG. 271.3.2013

 

dotyczy  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Utwardzenie działek budowlanych wraz z remontem świetlicy oraz budowa obiektów małej architektury.”

 

 

Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

      Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia  2004r.  Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 W  dniu  01.03.2013r.  do Zamawiającego wpłynęło   pismo od  wykonawcy  o wyjaśnienie treści specyfikacji  istotnych  warunków zamówienia o następującej treści:

 

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego p.n. „Utwardzenie działek budowlanych wraz z remontem świetlicy oraz budowa obiektów małej architektury.”

 

 

Pytanie Nr 1:

Prosimy o podanie (poz. 37) – grubości, szerokości i koloru parapetów z konglomeratu;

Pytanie Nr 2:

Podanie (poz. 163) – wymiarów 15 szt. grzejników elektrycznych PURMO;

Pytanie Nr 3:

Podanie (poz. 217) – specyfikacji technicznej dotyczącej siedzisk sportowych (prosimy o podanie przykładowego modelu);

Pytanie Nr 4:

Podanie specyfikacji i określenia ściślejszych parametrów ogrodzenia płyty boiska.

ODPOWIEDŹ:

Ad. 1

Parapety koloru np. botticino grubości minimum 3cm, szerokość 35cm.

 

Ad. 2

Grzejniki 800W typ np ME500620EL.

 

Ad. 3

Szerokość oparcia od 43cm,  Szerokość siedzenia 43cm,  Zwężające się do 32cm, 

Długość siedzenia podkolanowa 38cm, Wysokość oparcia 39cm, kolory zielony i żółty.

 

 Ad. 4

Ogrodzenie panelowe np. Panele VEGA 2D wykonane są z prętów stalowych zgrzewanych o średnicy pręta poziomego (podwójnego) 6 mm i średnicy pręta pionowego 5 mm.

Wymiar oczek 50mm x 200mm.

 

 

Zastępca Wójta Gminy Sanniki

Agnieszka Lewandowska

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

         

 

 Sanniki, 2013-02-28

GMINA SANNIKI

DG. 271.3.2013

 

dotyczy  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Utwardzenie działek budowlanych wraz z remontem świetlicy oraz budowa obiektów małej architektury.”

Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

      Zgodnie z art. 38 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia  2004r.  Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami) Gmina Sanniki udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 W  dniu  27.02.2013r.  do Zamawiającego wpłynęło   pismo od  wykonawcy  o wyjaśnienie treści specyfikacji  istotnych  warunków zamówienia o następującej treści:

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego p.n. „Utwardzenie działek budowlanych wraz z remontem świetlicy oraz budowa obiektów małej architektury.”

Pytanie Nr 1:

Zwracamy się z prośbą o podanie grubości i rodzaju styropianu zastosowanego do izolacji:

- ścian

- ościeżnicy

- ściany fundamentu

- posadzki

Pytanie Nr 2:

Podanie rodzaju przewodów nowej instalacji elektrycznej (poz. 136 przedmiaru).

ODPOWIEDŹ:

Ad. 1

Izolacja ze styropianu

- ściany: styropian grubości 14cm, Płyty styropianowe SILVER fasada

oznaczane są poniższym kodem wg normy PN-EN 13163:2009

EPS EN 13163 T2-L2-W2-S1-P4-BS100-DS.(N)2-DS.(70,-)2-TR100 Deklarowany

współczynnik przewodzenia ciepła λD, w temp. 10°C ≤0,040 W/(m·K) ;

Poziom wytrzymałości na zginanie BS100 (≥ 100 kPa) ;

- ościeża: styropian grubości 3cm, Płyty styropianowe SILVER fasada

oznaczane są poniższym kodem wg normy PN-EN 13163:2009

EPS EN 13163 T2-L2-W2-S1-P4-BS100-DS.(N)2-DS.(70,-)2-TR100 Deklarowany

współczynnik przewodzenia ciepła λD, w temp. 10°C  ≤0,040 W/(m·K) ;

Poziom wytrzymałości na zginanie BS100 (≥ 100 kPa) ;

- ściany fundamentowe: styropian grubości  6cm ,Płyty styropianowe SILVER

fundament oznaczane są poniższym kodem wg normy PN-EN 13163:2009 EPS EN

13163 T1-L1-W1-S1-P3-BS200-CS(10)150-DS(N)5-DS(70,-)2-DLT(1)5-WL(T)3 ;Poziom

wytrzymałości na zginanie BS200 (≥ 200 kPa); Deklarowany współczynnik przewodzenia ciepła λD, w temp. 10°C ≤ 0,035 W/(m·K)

- posadzki: styropian grubości 8cm, Płyty styropianowe BAZA PLUS

dach-podłoga oznaczane są poniższym kodem wg normy PN-EN 13163:2009 EPS EN

13163 T2-L2-W2-S1-P2-BS115-CS(10)70-DS(N)2-DS(70,-)2-TR100-DLT(1)5;

Deklarowany współczynnik przewodzenia ciepła λD, w temp. 10°C 0,038 W/(m·K);

Poziom wytrzymałości na zginanie BS 115 (≥ 115 kPa)

- dach: styropian laminowany grubości 15cm; Płyty styropianowe SILVER

dach-podłoga oznaczane są poniższym kodem wg normy PN-EN 13163:2009 EPS EN

13163 T1-L1-W1-S1-P3-BS135-CS(10)90-DS(N)5-DS(70,-)2-DLT(1)5; Deklarowany

współczynnik przewodzenia ciepła λD, w temp. 10°C 0,037 W/(m·K) ; 

Poziom wytrzymałości na zginanie BS135 (≥ 135 kPa)


Ad. 2
Przewody do wyceny należy przyjąć 254.2mb przewód YDYP3x2.5, YDYP472,02mb 3x1.5.

Zastępca Wójta Gminy Sanniki

Agnieszka Lewandowska

Sanniki: Utwardzenie działek budowlanych wraz z remontem świetlicy oraz budowa obiektów małej architektury
Numer ogłoszenia: 70538 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sanniki , ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, woj. mazowieckie, tel. 24 277 68 51, faks 24 277 68 51, 277 78 15.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sanniki.bip.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utwardzenie działek budowlanych wraz z remontem świetlicy oraz budowa obiektów małej architektury.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest utwardzenie działek budowlanych wraz z remontem świetlicy oraz budowa obiektów małej architektury. Projektowana inwestycja zlokalizowana jest w Lwówku na działce ewidencyjnej nr 25. Zakres remontu świetlicy wiejskiej obejmuje: - przemurowanie kominów z cegły pełnej wraz z tynkowaniem; - wymiana istniejącego docieplenia dachu; - wykonanie nowych obróbek blacharskich, montaż rynien i rur spustowych -demontaż parapetów wewnętrznych drewnianych i betonowych oraz zewnętrznych z blachy ocynkowanej, -demontaż okien drewnianych, - demontaż drzwi drewnianych - montaż okien PCV rozwieralno-uchylnych z obróbką ościeży i montażem parapetów - wymiana drzwi PCV z obróbką ościeży - wymiana montaż drzwi aluminiowych dwuskrzydłowych z obróbką ościeży - ułożenie glazury i terakoty - malowanie sufitów - zeskrobanie farby olejnej ze ścian - wykonanie tynków gipsowych - wymiana wyposażenia sanitariatów ( baterie, umywalki, ustępy) - wymiana wyposażenia kuchnii zaplecza (zlewozmywaków, baterii, wentylatora) - demontaż krat okiennych; - wymiana elektrycznego podgrzewacza wody; - remont opaski betonowej wokół budynku o szer.0,5m i gr. 0,15m - wykonanie okładziny istniejących schodów z wzmocnieniem podłoża W ramach niniejszej inwestycji zaprojektowano utwardzenie działek budowlanych kostką betonową gr.6 i 8cm, na podbudowie betonowej. Na przedmiotowej działce nr ewid 25 projektuje się budowę obiektów małej architektury w postaci huśtawek, ławek, koszy na śmieci oraz siedzisk wzdłuż linii boiska. Szczegółowy zakres robót zawierają: dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Należy uwzględnić inwentaryzację powykonawczą. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie mają być prowadzone roboty objęte przedmiotem zamówienia, celem uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty i wyceny robót budowlanych przewidzianych do wykonania zgodnie z postanowieniami SIWZ. We wszystkich przypadkach, gdzie ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia i brak możliwości opisu przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, wskazano w dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne technologii, materiałów, wyrobów lub nazwy ich producentów, Zamawiający dopuszcza zastosowanie technologii, materiałów i wyrobów równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wszystkie materiały zastosowane przez Wykonawcę winny posiadać wymagane aprobaty techniczne oraz certyfikaty. Wyposażenie świetlicy w meble oraz w sprzęt elektryczny i elektroniczny wymienione w dokumentacji projektowej stanowić będzie przedmiot odrębnego zamówienia publicznego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt.6 ustawy - Pzp, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.00-9, 45.45.10.00-4, 45.26.10.00-4, 45.43.21.14-6, 45.44.21.00-8, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.11.13.00-1, 45.22.35.00-1, 45.23.32.50-6, 45.11.27.10-5, 45.21.22.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.07.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.

·         III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.

·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę: III.6.1 Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ. III.6.2 Kosztorys ofertowy - sporządzony zgodnie z przedmiarem robót. Kosztorys ofertowy służy do prawidłowej wyceny przedmiotu zamówienia i ma charakter pomocniczy i informacyjny. W przypadku zaniechania przez Zamawiającego wykonania niektórych robót wynagrodzenie ryczałtowe zostanie pomniejszone wg kalkulacji przyjętych w kosztorysie ofertowym załączonym do oferty przez Wykonawcę. III.6.3 Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy. Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. III.4.2) oraz Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust.1 Ustawy - Prawo zamówień publicznych- wg załącznika nr 2 do SIWZ dla każdego wykonawcy z osobna, pozostałe dokumenty mogą być złożone wspólnie. III.6.4 Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 Ustawy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: 1) terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach: a) w przypadku zmiany terminu wykonania robót budowlanych w ramach inwestycji pod nazwą: Utwardzenie działek budowlanych wraz z remontem świetlicy oraz budowa obiektów małej architektury b) w przypadku wystąpienia siły wyższej, c) z przyczyn niezależnych od Wykonawcy na jego pisemny wniosek i za zgodą Zamawiającego. 2) zatrudnienia podwykonawców w przypadku, gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona przedmiot umowy osobiście, 3) podwykonawcy oraz zakresu podwykonawstwa w przypadku, gdy Wykonawca wykonuje przedmiot umowy przy pomocy podwykonawców

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sanniki.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sannikach ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 14..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.03.2013 godzina 10:20, miejsce: Urząd Gminy w Sannikach ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Na podstawie umowy o przyznanie pomocy Nr 00364-6922-UM0700301/10 RW.II./AR/0219.4-301/10 projekt jest dofinansowany w wysokości do 75% kosztów kwalifikowalnych ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Odnowa i rozwój wsi, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

siwz_remont_swietlicy_wiejskiej_w_lwowku.doc

zalaczniki_wyp_lwowek.zip

dokumentacja_rem_lwowek.zip

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
  • Data udostępnienia w BIP: 2013-03-04
  • Informacja zaktualizowana przez: Administrator
  • Data ostatniej aktualizacji: 2013-03-04 09:35:08
  • Liczba odsłon: 655
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1614208]

przewiń do góry